onsdag den 19. september 2012

Gensyn med Nepal - 5


At vaere i Nepal foeles nogen gange som at vaere i en traeningslejr med fokus paa taalmodighed og fleksibilitet. Undervisningsmetoden er learning by doing.

I gaar var det teej (kvindefestival) men det var ogsaa dagen hvor min 7 aar gamle mobiltelefon holdt op med at virke. (Ja, ok, det er maaske ikke nepals skyld ;-)
Samme dag havde jeg ogsaa lidt ondt i maven, hvilket jeg stadig har (Det hoerer med til en nepalrejse)saa dagen i gaar var derfor endnu en dag med fokus paa forsinkelser og kommunikationsproblemer.
Jeg vil gerne have hjaelp til at koebe en ny mobil fra en som kender forretninger og priser her, men den process er ogsaa praeget af forsinkelser, da jeg jo netop ikke har en mobil, hvor vi ellers ville kunne lave aftaler om at moedes. Suk.

De primaere, foreloebige planer for i dag er:
-Tjekke ud fra hotellet om to timer, fordi der er alt for meget larm til at sove i
- Beslutte mig for hvor jeg skal sove i nat. Maaske paa et kloster.
- Ringe Sanju, en pige som bor i en landsby jeg maaske skal besoege, og som jeg har arbejdet med.(Vi laver en halv aftale hver anden dag, men det at moedes ender altid med et eller andet kommunikationsproblem, eller en forsinkelse)
- Mobiltelefon!



Ingen kommentarer: