søndag den 16. september 2012

Gensyn med Nepal - 3

Autentisk og live:

Nu er jeg (i teorien) paa vej for at moede lederen af den NGO jeg arbejdede for, Bhupi.
Jeg sagde kaekt at jeg kunne da sagtens komme hen til kontoret i stedet for at vi moedtes i den turistede del af byen, men nu er jeg selvfoelgelig faret vild igen. De har nemlig skiftet kontor siden sidst, og forklaringen var at det ligger "400 meter til venstre for politistationen i Balaju" Jeg startede derfor med at tage den lokale microbus til Balaju. Huskede hvor den koerte fra, og havde spurgt nogle lokale om prisen i forvejen. (Jeg var hojere end alle andre i bussen, saa mit hovede dunkede ind i loftet hvis jeg stod oprejst. Maatte staa med bojet hoved paa hele turen. Saa sma er busserne! Proev at google " microbus kathmandu" og se for jer at jeg staar der med bojet hovede og dingler i doeraabningen... :-D

Balaju bypass

Jeg var meget god til at staa af bussen paa det rigtige busstoppested, den ros skal vi lige huske at give mig.;-) Derfra blev det lidt mere besvaerligt og kompliceret... Har nu gaaet rundt og spurgt de lokale om vej til politistationen..:-) Og tror maaske jeg har fundet den. (En bygning med militaerlignende indhegning og nepalesiske tegn paa vaeggen = politistation?) Men "400 meter til venstre" har jeg bestemt ikke fundet.. Forsoegte at skrive sms og ringe til ham jeg skulle moede, men faar selvfoelgelig ikke svar. Saa fandt jeg en internetcafe og haaber paa en form for tilbagemelding snart. (Meget lokal internetcafe, med kun nepalesere, gamle computere i gammelt slidt lokale, og det knirker og larmer naar jeg skriver) Hvis jeg ikke faar en tilbagemelding snart tror jeg at jeg finder en taxi og faar chauffoeren til at koere mig til et eller andet sted i Patan (som jeg ikke ved helt hvor er og aldrig har vaeret foer) fordi der skal jeg moede en ny lokal nepaleser om et par timer. Instant update: Har lige vaeret i sms-kontakt med ham i Patan og faaet at vide at jeg skal sige "patan dhoka" til chauffoeren. Saa det goer jeg.. (Nu skrev ogsaa baade Bishesh og Manoj paa neasten samme tid om jeg kan moedes nu, men det kan jeg jo ikke, for jeg har travlt med at fare vild) Tror jeg gaar ud og finder en taxa med det samme og koere til Patan, og skriver til Bhupi at jeg koerer fra Balaju igen.

Jeg har ihvertfald ingen problemer med at faa tiden til at gaa her i Kathmandu! ;-)




Ingen kommentarer: