onsdag den 16. juni 2010

Himalaya

Idag har jeg næsten været i Nepal. Nærmere bestemt på restaurant Himalaya, som er en nepalesisk og tibetansk restaurant, tæt ved Kongens nytorv. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg ikke har været der før, men har tit tænkt på at tage derind. Nu fik jeg så omsider gjort det, og det er jeg glad for.

Straks jeg kom ind i restauranten og kunne mærke duften, fik jeg følelsen af at være tilbage i Nepal og gå rundt i nogle gader i Kathmandu. En duft af nogle bestemte krydderier, iblandet duften af røgelse.

Maden var billig (cirka 75-80 for en hovedret) og den var også god. Vi spiste bl.a. momo, som jeg tidligere kun har smagt i Kathmandu, og drak nepalesisk te (chiya), som de fleste nepalesere drikker hver morgen.

Alt i alt et dejligt sted. Et lille Tibet/Nepal midt i København!
Der skal jeg helt sikkert tilbage en anden gang.



Det nepalesiske flag er det eneste flag i verden som ikke er firkantet.



Dalai Lama, Buddha og Ronald.



Det tibetanske flag.








Ingen kommentarer: