mandag den 7. maj 2012

Café N + Kystens Perle


I løbet af de sidste par uger har jeg prøvet to nye caféer. Det vil sige, de er ikke nye.
De er bare nye for mig, da jeg aldrig har været der før.

Cafe N ligger på Blågårdsgade, hvor der også ligger mange andre caféer jeg godt kan lide, og hvor der stadig kommer nye til. Jeg har som sagt aldrig været på café N før, men jeg har hørt meget om den.

Der har været forskellige rygter om hvorfor den hedder café N. Nogen mener N står for Nørrebro. Andre mener det står for Natasja, den dansk-afrikanske sanger, som omkom i en bilulykke på Jamaica, kort tid inden café N åbnede.



Caféen er ikke særlig stor, så jeg forestiller mig det er svært at få plads på en helt almindelig dag. Da jeg og Elsebeth var der, var vejret dog så godt at man kunne sidde udenfor.

Alt i caféen er vegetarisk. Jeg fik en vegedelletallerken, med vegedeller, salat og rodfritter. Elsebeth fik kaffe latte og frugttallerken.






Det var 1.maj, så vi var lige forbi Fælledparken på vejen. Mange mennesker!





Café Kystens perle ligger, som navnet siger, helt ude ved kysten. Heidi og jeg, som er vokset op på hver vores ø, syntes det lød som et eksotisk sted at tilbringe en lørdag eftermiddag, og vi var der begge for første gang.
De serverer traditionel brunch. Dog har de kun brunch med kød, men da jeg spurgte om jeg måtte få kødet udskiftet med hummus var der ingen problemer i det. Caféen var ganske hyggelig, og med udsigt til vandet.







1 kommentar:

Elsebeth sagde ...

Hehe, det ser ud til, at jeg har en bunke hø på toppen af hovedet ;0). Men hyggeligt var det i hvert fald!
Den Gule café må du vise mig engang - ser eksotisk og sommerlig ud!